مجله

کیت تشخیص سریع تخمک گذاری(LH)

کیت‌های تشخیص تخمک‌گذاری عموما شامل تست‌های ادرار و یا خون هستند که به صورت خانگی و بدون نیاز به مراجعه به پزشک، برای تشخیص موعد تخمک‌گذاری طراحی شده‌اند.

این کیت‌ها با تشخیص هورمون LH (لوتئینیزه) در ادرار یا خون، می‌توانند موعد تخمک گذاری را پیش بینی کنند. هورمون LH در میانه دوره تخمک گذاری به اوج خود می‌رسد و با استفاده از کیت تشخیص LH می‌توان این اوج را شناسایی کرد و موعد تخمک گذاری را پیش بینی کرد.

این کیت‌ها در دارای دو فازی و سه فازی عرضه می‌شوند. در کیت دو فازی، نمونه ادرار یا خون درون دستگاه تست قرار می‌گیرد و بعد از چند دقیقه، نتیجه تست بر روی پنل نمایش داده می‌شود. در کیت سه فازی، به جز تست LH، تست های دیگری همچون تست استروژن نیز وجود دارد که دقیق ترین نتیجه را برای تشخیص موعد تخمک گذاری ارائه می‌دهد.

لازم به ذکر است که ممکن است موعد تخمک گذاری در هر ماه متفاوت باشد و همچنین برخی عوامل مانند بیماری، دارو، تغذیه و شرایط روحیمی‌توانند بر ترشح هورمون LH و در نتیجه دقت تشخیص کیت تأثیر بگذارند. همچنین، در برخی موارد ممکن است تست LH در کیت‌های تشخیص تخمک‌گذاری نتایج نادرستی نشان دهد، بنابراین برای تأیید نتیجه بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *